ХАТХА ЙОГА

Хатха йога – от санскрит „Ха“ означава слънце, а „ Тха“ означава луна. Или това е срещата на слънцето и луната, на прана и апана, на мъжкото и женското и сливането им в съвършена цялост.

Виж повече

Хатха йога дава знанието за контрол над ума чрез контрол на праната, жизнената енергия. Практиката на Хатха йога включва пречистване на тялото, добър подбор на храна и среда, асани (позиции на тялото) и дихателни практики. Процеса е дъбок, понякога дълъг, но той носи: освобождение от болка, физическа и емоционална, всякакви привързаности; възпитава осъзнатост в действията, пълно изживяване на настоящето. Което естествено ни въвежда по пътя на медитацията, духовно израстване…

ИН ЙОГА

Ин йога е нежна, тиха, релаксираща практика, която работи в дълбочина с нашата съединителна тъкан.

Виж повече

Насочена е главно към лигаментите, костите и ставните връзки в човешкото тяло. Всяка поза се задържа за няколко минути с цел отпускане и безопасно разширяване на тъканите, от които сме изградени (изполват се кубчета, одеала, болстери, колани ). На дълбоко ниво ИН ЙОГА ни дава времето и пространството, за да се свържем с цялото ни същество, наблюдавайки мисли, емоции, усещания и ритъма на дъха си.

Към този по-фин аспект ще добавим и въздействието на различни видове БИО етерични масла, които ще вдишваме по време на практиката (лавандула, лайм, портокал,атласки кедър,лимонена трева, анасон, както и различни аромакомпозиции, в състава, на които влизат няколко етерични масла). Всяко масло се характеризира със своите особености, работейки на специфично ниво ЕМОЦИЯ. Това може да отключи в нас стари задържани емоции, които да излязат на повърхността, за да бъдат трансформирани в покоя.

Ароматната Ин Йога е холистична терапия, която ни дава достъп до скрити кътчета от съзнанието и подсъзнанието ни. Целта на практиката е събуждане на хармоничност на физическо, ментално, емоционално и духовно ниво.

КЛАСИЧЕСКА ЙОГА

Наричана още и Интегрална йога преподана от различни системи. Опира се на основните принципи за подравняване в същото време позволява голямо разнообразие от съчетание на асани и форми на изпълнение.

Виж повече

Повечето практики са насочени към изучаване на тялото и усещането за него чрез дълго задържане в поза. В някои фокусът е в плавното движение и връзката му с дъха. Включени са дихателни практики, мудри, кратки мантри. Дава възможност за опознаване на мислите и личностите, които избираме да играем. Подготвя психиката за следващи нива на осъзнаване чрез засилване на волята, контрол върху тялото и умението да отпускаме. Развива естествено доверие в собствените способности и единството на това, което сме, а не това, което мислим, че сме. Естествен ход към медитация и умението да присъстваме тук и сега. Завършва с релаксация, йога нидра или предмедитативни и медитативни практики.

МЕДИТАЦИЯ

Медитация идва от dhyana. Една от осемте степени (възли) на пътя в йога. Dhyana, Zen, Chan, Chen са думи за медитация нямащи значение в речника на съответните езици.

Виж повече

Именно защото медитацията е случване/изживяване/състояние отвъд умът, отвъд мисленето и одвъд сетивата. Ползването на думата медитация (meditation/meditatio/meditary, etc) са думи натоварени със значение. Суфиската техника зикр означава припомняне. Това е прекрасна насока. Ползите от практикуването са необятни. Както и целия път на йога води и до физическо и ментално здраве.

ИН И ЯН ЙОГА

Ин е статичен, дълбок и приемащ аспект. Ян е ритмичен, повтарящ се и отдаващ аспект.

Виж повече

Чрез тези два принципа, практиката е насочена към развитието на правилна концетрация, помага в изграждането на баланс, засилва мускулите на нашият ´´център´´, подобрява мускулният тонус, кръвообръщението, стимулира работата на вътрешните органи, помага за пречистването на енергийните блокажи и засилва вътрешната сила. Дава ясно практическо приложение на правилното позициониране-стоене на тялото във всяка поза в пространството, правилно движение от поза в поза, правилно дишане и осъзнато присъствие във всичко това.

Както енергията може да се дефинира най-общо като Ин и Ян, така могат да бъдат дефинирани и нашите тъкани.

Ин тъкан – фасция, лигаменти, ставни връзки, сухожилия

Ян тъкан – мускули

Ползвайки Вселенският принцип за баланс, в тази практика се работи със стягане и отпускане, напрежение и релаксация, отдаване и приемане. Основната идея е да се научим да устояваме на предизвикателствата, позволявайки на тялото и съзнанието да са в състояение на дълбока релаксация през цялото време.

АЩАНГА ЙОГА

Създателят на Ащанга виняса йога практиката е Патаби Джойс. Нарича своята йога така защото тя съдържа осем степенния път на Раджа йога (ащанга йога) на Патанджали.

Виж повече

Думата ащанга означава осем клона. Те са следните: яма (етична дисциплина), нияма (правила за индивидуално поведение), асана (позиции на тялото), пранаяма (контрол на дишането), пратяхара (отдръпване от сетивата), дхарана (концентрация), дхяна (медитация), самадхи. Практиката е динамична, дълбока, придържа се към метода виняса или система, свързваща движението и дишането, движението на речека или издишване, пурака или вдишване и медитация. По време на цялата практика се изпълнява уджай пранаяма, дришти (концентрация на погледа), бандхи (активност на енергийните ключове в тялото). Вътрешната топлина се повишава, изчиства се мощно тялото в различните си нива, практикуващия се изпълва с лекота и хармония. Не само в залата и в живота си, човек трябва да прави всичко с отдаденост и вяра, само така може да се радва на съществуването.

Ащанга йога е като герлянда, в която всяка виняса е като свещено мънисто, което трябва да бъде отброено и върху което трябва да се съсредоточим, а всяка асана е като цвете, нанизано на върха на дишането. Така тази гирлянда на йога изпълнявана старателно, украсява цялото същество на човека с покой, добро здраве, озарение и в резултат на това освобождение.